Ekim sayısının kapak konusunu Japon kültür sanat dünyasının hediyesi manga ve animeye ayıran Yeni e dergisinde ayrıca, HDP’nin önceki dönem Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş ile Kübra Yeter’in yaptığı röportaj ve mini bienal dosyası yer alıyor.
Ekim sayısıyla okuruna merhaba diyen Yeni e, HDP’nin önceki dönem Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş ile Kübra Yeter’in yaptığı röportaj ile açılıyor. Her röportajında “beklenmeyen” yanıtlar veren Demirtaş, sadece edebiyat üzerine soruları yanıtladığı Yeni e’de de aynısını yapıyor. Özellikle “yazar kıskançlığı” ve “hukukçu edebiyatçılar” ile ilgili yanıtları bu kapsamda değerlendirilebilir.
Yeni e daha sonra mini bir bienal dosyasına yer veriyor. İstanbul Bienali Küratörü Bourriaud’un ‘realizm’ini inceleyen Sinan Birdal, bienalin Türkiye’nin “çöp gerçeğine” mesafesini tartışıyor. Begüm Özden Fırat’ın yazdığı “Atroposen, Arter ve İmkanı İsyana Tercüme Edebilmek” ve Seda Yavuz’un “Yerleşmeksizin İçinde Olmak” başlıklı yazıları da mini dosyada bulunuyor.
Yeni e ekim sayısının ana dosya konusu ise ülkemizde de kendi “piyasası”nı oluşturan Japon kültür sanat dünyasının hediyesi manga ve anime… Seyithan Aytekin’in “Manga ve Animenin Kısa Tarihi” başlıklı yazısı ile başlayan dosyada Ferit Şaşkın, Çağıl Çağan Adıgüzel, Uğur Özcan, Ali Mert Kaplan ve A. Hamit Akın bu kültürün ortaya çıkışını, savaşlar ve toplumsal çatışmalar sırasında üstlendikleri rolü, Miyazaki gibi önemli temsilcilerini ve örneklerini, kültürel kodlarının oluşumunu, bizdeki hikayesini inceliyor.
Dergide ayrıca Önder Kulak’ın “Kadrajdaki Walter Benjamin”, Altay Ömer Erdoğan’ın Hüseyin Ferhad şiirine ilişkin “Yüzüme Hohla Yeryüzünü!”, Ayşegül Tözeren’in “Androidler Elektrikli Şiir Düşler mi?”, Nedim Yılmaz’ın “Sovyet Animasyon ve Çizgi Film Tarihi”, Kayhan Geyik’in “Solucanlara Piyano Çalan İnsanlar”, Mehmet Ergün’ün “Yücel-Öner Davası ve Sabahattin Ali” başlıklı yazıları yer alıyor.
Bu sayıda yer alan şiirler Sennur Sezer, Yusuf Yağdıran, Altay Öktem, Gülsüm Cengiz, Bahtiyar Kaymak, Ümit Özkan, Sümer Omay ve Önal Bulut imzasını taşıyor. Öyküler ise Arzu Erkan, Nuran Avcı ve Hatice Tosun’a ait.
Kaynak: Evrensel